tisdag, september 15, 2009

Fint besök från Karlstad

Carin och jag hade planerat att träffas på Hurtigs ikväll. Det var så länge sen sist kändes det som. Vi fick sällskap av Boel, Jenny, Barbro (från Karlstad) och Johanne. Jag tog några bilder, men tyvärr spelade min kameramobil mig ett spratt igen. Jag funderar nu allvarligt på att köpa en ny. Kanske en Sony Ericsson Cybershot som Jenny rekommenderade mig. Men efter att ha diskuterat saken med min dotter blir det kanske en Yari. Den är betydligt billigare.

Det blev mycket skratt och stickprat som vanligt. Jag stickade på min asklövskofta, men det märktes knappt. Det är så långa varv. Barbro hade en fin stickad väska med sig som jag gärna visat på bild och Jenny stickade på en vacker sjal i Noros Kureyon Sock Yarn. Så nu vet jag vad jag ska göra med mina fina nystan av samma garn. Boel stickade också på en superfin sjalmodell, jeanne i jättevackert garn.

1 kommentar:

Kite Designer sa...

Oj vad roligt ni måste ha haft! Själv kämpade jag med ett skolarbete... fast framåt kvällen fuskade jag och bakade lite bröd också :-) Ha det bra, hälsar jättemycket! B