söndag, september 20, 2009

Mat, bak och en god bok

Hade en produktiv dag igår. Började med att läsa båda dagstidningarna. Det var roligt att läsa artikeln i DN om författarinnan Monika Fagerholm som numera bor i Tenala där jag också bott i 5 år. Sen läste jag ut boken Förhandla i affärer, Förberedelser, förhandlingsteknik & Främmande kulturer av Viveca Bergstedt Sten. Det var strålande vackert väder så jag satt i hänggungan på balkongen tills det blev för varmt. Bakade mina klassiker - bullknutar med kanel, kardemumma och mandelmassa. Gjorde också morotsbröd. Tog vara på frukt som blivit över på jobbet. Det blev både äppel- och apelsinjuice och av mandarinerna gjorde jag ris á la Malta. Till middag blev det Kyckling á la Provence i min Schlemmer-Topf.

2 kommentarer:

toveb sa...

Här har det också varit produktivt. Jag har bakat tårtbottnar, mazariner, blåbärspaj, bullar (oj!) och rullat chokladbollar. :-)

Gunilla sa...

Oj det var inte illa! Det låter som om det blir en underbart smarrig fest! Jag såg din fina blåbärspaj på facebook.