lördag, september 12, 2009

Nästan en hel dag med Isan och hennes kompis


Idag fick jag nästan en hel dag med min älskade guddotter Isabelle och hennes kompis Anastasia. Först var vi på förhandsvisning av Disneyfilmen Upp och sen gick vi hem till mig för att baka. Isan bakade kladdkaksmuffins och Anastasia gjorde flower cookies (fast vi hade inga blomformar så det blev inte riktigt "rätt". Visst blev de fina. Om ni tittar noga på den första bilden ser ni att jag gjort macaroons igen. Receptet till Flower cookies kommer från Sommarens söta av Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman (samma bok som jag hittade macaroonsreceptet i). Isans kladdkaksmuffins kommer från Leila Lindholms a piece of cake.

Jag kan verkligen rekommendera filmen UPP. Den var egentligen rätt sorglig så man fick gråta ett par skvättar - jag gillar såna filmer - och så slutar den lyckligt.

Inga kommentarer: