söndag, juli 06, 2008

World Dog Show 2008





Här är min kusin Ulla och hennes Nicke - en Pomeranian (Tysk spets/zwergspitz). Så här fina är de när de just deltagit i en deltävlingen på World Dog Show 2008. Ulla kom till Stockholm i fredags morse med sin mamma, min moster Karin, och tre hundar - Nicke, Nisku och en lånehund som tävlat i Finland och använts till avel. Den hunden har nu lämnats tillbaka till sin ägare här i Stockholm. Det är första gången jag var på en hundutställning/tävling. Mycket spännande! Särskilt kul var det att titta på en lydnadstävling. Såg en portugisisk, en schweizisk och en tysk hund tävla. De var jätteduktiga.
Denna helg träffade jag också lillebror Daniel, hans fru Marketta med barnen Emmi, Kasper och Hanna som bodde ute hos syster Anita i Hallunda. Se bilder i inlägget ovan. Även min äldsta syster Solveig har jag träffat nyligen. Hon kom över på snabbvisit den 23 juni med två av sina barn - Lisa 15 år och Ilpo som är 17. Tyvärr tog jag inga bilder från deras besök.
Snart - lördagen den 19 juli - är det vår tur att åka och hälsa på släkten och visa Bea platser i södra Finland där jag bott och gått i skola. Vi åker med Silja Serenade kl 17.00 och kommer till Helsingfors söndagen den 20 juli kl 9.55. Först blir det sightseeing och shopping i Helsingfors, sen Sibbo (bor en natt hos min syster), Ekenäs och Hangö. Därefter åker vi upp till Österbotten - med ett stopp på något trevligt ställe på vägen - för att sedan stanna fyra nätter hos mina föräldrar i Terjärv. Söndagen den 27 juli tar vi Silja Europa kl 20:15 från Åbo och är åter i stan måndag 28 juli kl 06:10.

Inga kommentarer: