söndag, juli 13, 2008

Helgmys

















När jag på lördagsmorgonen handlade gott frukostbröd på Wallins konditori på Ringvägen kunde jag inte låta bli att också köpa hem tre solrosor och en vacker växt med små blå blommor (Salvia farinacea) från den lilla affären som ligger strax intill. Hade tänkt vänta med att köpa hem nya blommor tills vi kommer hem från vår Finlandsresa för att inte Mirre ska ha så mycket jobb med vattning, men det gick bara inte att gå förbi solrosorna... Tyvärr har två av dem redan börjat deppa. De klarade tydligen inte av omplanteringen. Men jag hoppas att någon av deras otaliga knoppar ska orka slå ut senare. Har sen ägnat en stor del av helgen åt att lyssna på ljudböcker. Min dotter Bea har ordnat så att jag under en månad kan lyssna gratis på massa nya böcker i min mobil under en månad (Bokilur). Först I en annan del av Bromma av Martina Haag och sen Trött, fet och femtio av Täppas Fogelberg. Den första var mycket underhållande och den andra precis som den låter rätt jobbig men jag kunde ändå inte släppa den för Täppas historia var så fängslande och jag var bara tvungen att få veta hur det slutade. Pippitröjan saknar nu bara ärmar (och naturligtvis bockning och montering). Den blir kanske klar på tisdag då jag planerar att sitta på Mariatorget och sticka med åtminstone en "STHM Knittare".

1 kommentar:

Susilull sa...

Det är väl roligt med nya blommor, förstår att du inte kunde motstå solrosorna, hoppas dom överlevt!