måndag, juli 28, 2008

Tenala, Ekenäs, Esbo och Helsingfors

Tenala prästgård där jag bodde från jag var 14 år tills jag flyttade hemifrån vid 19 års ålder (med ett avbrott för ett år på Houtskärs kyrkliga folkhögskola - en vårdlinje med tre månaders praktik på Svenska Blindskolan i Eira, Helsingfors).


Hamnen i Ekenäs. Restaurangen Knipan syns i bakgrunden. Där firade vid efter studentexamen samt även 10-års-jubileet av examan.
Gågatan, tror den heter Kungsgatan, i Ekenäs. ¨

Ekenäs stadshus.




Hemma hos min barndomskompis Kias familj i Esbo. Det var bara hennes man, Timo-Juhani Kyllönen, som var hemma. Meningen var att jag skulle träffa henne och barnen uppe i Närpes senare i veckan, men det hanns tyvärr inte med. Hoppas de kommer och hälsar på oss snart istället.







































Bilder från Borgbacken, Linnanmäki, i Helsingfors.
























Högholmen.















Det var rea på garnaffären Menita. På söndagen var affären stängd så vi gick dit igen på måndagen. Vi fick sova två nätter i Sibbo eftersom bilen behövde lämnas in på verkstad i Hertonäs för att byta ett hjullager som vi upptäckte var utslitet strax innan vi skulle åka.





























Beas fina efterrätt på färjan.











Inga kommentarer: