tisdag, juli 29, 2008

Pippitröjan klar och Skepp ohoj-tröjan påbörjad

Faktaruta: Garn: 4 nystan (två vita, ett rött och ett blått) SvartaFåret Tilda, 50% Bomull, 50% Acryl. Stickor: 2,5 (aviga varv) 3 (räta varv). Affär: Ljungqvist garn. Mönster: ur häftet Sticka eller virka klassisk design med TILDA! Kostnad: 128 kr.

Garnet räckte inte till för att göra snodden samt sprund- och halskanten så där använde jag ett restgarn som var mer gulaktigt, men det tyckte jag inte gjorde så mycket. När jag handlade bad jag om garn som också skulle räcka till en lite mössa så farbrorn i garnaffären räknade lite fel. Denna tröjmodell har Melkers mamma önskat sig så det är ett "beställningsjobb". Har tidigare stickat en kofta i samma mönster. Det som är tråkigt med garnet är att det blir noppigt efter några tvättar. Men koftan, som f ö var mitt första STHLM Knitters-projekt - är fortfarande varm och skön att ha på sig.



Inga kommentarer: