tisdag, juli 08, 2008

Fint besök


Såhär trevligt hade vi på Hurtigs denna tisdag. Har ni någonsin sett nåt sötare?! Ni kanske förstår att det blev mer babysnack än stickning ... Men visst blev det lite stickning oxå. Jag maskade av för nacken på min "pippitröja" till Carl Melker och Anna Mella arbetade med framstycket till nåt som jag glömt namnet på (hon hade hittat modellen på Ravelry). Har inte ens lyckats memorera namnet på vackra garnet - det var i alla fall två trådar av olika ljusgröna fibrer. Måste ha varit Tanjas lilla M som kollrade bort mig. Jag lyckades inte heller memorera namnet på garnet och modellen på den vackra grå sjalen som Tanja hade på sig. Lovar att vara mer uppmärksam nästa gång. Av Anna, som har färskare kunskaper om Hesa än jag, fick jag tipset att besöka Designmuseet, en bra bokhandel och en garnaffär som alla ligger i närheten av varandra.

Inga kommentarer: