onsdag, oktober 07, 2009

Viveca Sten

Hade det stora nöjet att få träffa en f d chef idag. Från 1986-1990 jobbade jag först på BTS (Business Travel Systems) ett helägt dotterbolag till SAS och sedan på SMART (också en SAS-bolag) tillsammans med Viveca Bergstedt Sten. Hon är nu chefsjurist på Posten och på senare tid även berömd deckarförfattare. Jag var på ett stormöte med Tjänstepensionsförbundet idag på Postens huvudkontor. Posten har en egen pensionskassa, som är medlem i förbundet. De hade bjudit in oss - ett sällskap på lite drygt 40 personer. Jag lyckades få träffa Viveca en liten stund under vår kaffepaus. Det var också jättetrevligt att få se lite mer av det häftiga huset. Jag fick besöka både våningsplan 11 och 12. Sekreterarkompisen Raija Lindblad från Cssto hjälpte till att ordna detta möte. Jag hade med mej tre av hennes böcker: I de lugnaste vatten, I den innersta kretsen och faktaboken Förhandla i affärer, som hon så snällt signerade till mig. Hon är en stor förebild för mig. Är så glad åt att jag fick träffa henne igen.

1 kommentar:

Marie sa...

Va kul att de äntligen fick böckerna signerade. Viveca ser ut att vara sig lik.