söndag, oktober 04, 2009

Söndagsstickning i Hässelby

Tog mig ut till Riddersvik idag för trevlig sticksamvaro. Riddarmaskorna bestod för dagen av Linda, Boel, Marie, Birgitta och Britt-Marie. Denna gång satt vi inomhus i ett litet rum på övre våningen i det lilla röda huset som rymmer caféet. Som vanligt fanns det massor av gott fikabröd att välja bland. Jag valde en rödavinbärspaj med vaniljsås. Tyvärr kom jag mig inte för att fotografera något idag. Vi planerade en utflykt till Eva i Stäket söndagen den 15 november. Belysningen var det enda man kunde klaga på. Tack vare att Birgitta hade vänligheten att byta plats med mig och lämna sin plats vid fönstret kunde jag klara av att se skillnad på det svarta och gröna garnet i min asptröja. Nu har jag äntligen kommit igång ordentligt med detta stora projekt. Det är en rolig stickning så det kanske går snabbare än jag först tänkte. Vid halv tvåtiden blev det plötsligt för mörkt även vid fönstret - p g a regnet - så då var det bara att ge upp. Tråkigt för det var så mysigt att sitta där och prata, sticka och fika. Tog också en korv med hembakt korvbröd.

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Mmmmm...det korvbrödet är sååå gott! Linda har nu begåvat mig med tillgång till Riddarmaskans blogg, så jag ska lägga in bilder ASAP...men nu: Säng, säng, säng!

Boel sa...

Jag tyckte också det var mysigt och jättekul att du kom (trots långa resan dagen innan). Jag hade gärna suttit kvar en stund till men det blir ju fler tillfällen och det känns gott att veta. Undrar om man kan göra något för att få lite mer ljus...
Boel

Marie sa...

Håller med Boel att det var jättekul att du kom. Och ja, lite mer ljus behöver vi och jag tror det går att ordna. "Underbart geggigt att baka" - tror jag knappast ;-)