tisdag, oktober 27, 2009

Danske kocken

Vilken fantastiskt god, intressant och trevlig lunch Åsa och jag var på idag! I samband med att Nordiska rådet har något möte i stan ordnas speciella luncher på Ekoteket i Kulturhuset. Imorgon är det en finsk kock. Det finska köket har inte något bra rykte så jag är rädd att de får svårt att fylla platserna.
Representanterna från Kgl Dansk Ambassade. Det var Ellen Hoejrup Nissen som tipsade mig om evenemanget.
Och här är Kulturhusets representant, som Åsa samarbetat med under Kulturhuvudstadsåret. Jag tog bild av honom för att jag först trodde att det var han som var kocken, men hans uppgift var att försöka tolka vad kocken sa. Jag trodde att jag kunde förstå danska men det var mycket som gick mig förbi. Fast det var kul ändå. Och helt sagolikt gott!
Berömda danske TV-kocken och ägaren till världens tredje bästa restaurang Noma i Köpenhamn Claus Meyer.

2 kommentarer:

Susilull sa...

Blir lite avis på alla trevligheter som händer i vår huvudstad.
Jag har bor ju ca en timmes bilfärd fr Gbg och där händer väl saker där också. Men det är lite för bökigt för att spontan-hoppa på saker, iaf på en lunch :-9

Gunilla sa...

ja visst har jag det bra :-)