lördag, oktober 24, 2009

Vernissage Maude Ossmark


Tavlan Krontrana som vi köpte. Nedan Maude vid sin tavla Ara, därefter: Geisha, Änkan och Höna (?) i nätstrumpor.


Vår vän Maude Ossmark hade vernissage i lördags på Ekermanska malmgården. Utställningen kallades Lite Glott och Blandat: en resa med penseln under 10 år. Björn och jag har haft glädjen att titta på hennes konst hemma hos henne och Anders i deras villa i Ålsten och vi tycker verkligen att det är på tiden att andra också ska få ta del av hennes häftiga tavlor. Det var också roligt att få träffa deras dotter Lisa och sonen Johan med familj samt flera av våra gemensamma vänner.

3 kommentarer:

Maude sa...

Hej Gunilla
Vad gulligt av dig att ta in bilder och text från mitt vernissage. Det har varit en jobbig men rolig helg, idag var det kul att sitta i serveringen på Ekermanska och höra kommentarer om mina tavlor, faktiskt enbart positiva... det kändes bra. Hoppas du är nöjd med ditt köp av Krontranan.
Kram Maude

Gunilla sa...

Tack så mycket själv! Jag är super nöjd med min tavla och det var jättekul att få vara med på vernissagen. Tänkte just skicka dig länken, men det behövdes tydligen inte.
Kram
Gunilla

Anonym sa...

Va! jag trodde det var en kronfågel!
hemlig beundrare.