söndag, oktober 04, 2009

Utmaning av Marie


Marie gav mig denna utmaning. Antar att jag borde tacka och vara glad, men jag gillar inte denna typ av utmaningar. Dels för att jag inte tycker om att man måste skicka den vidare, vilket jag inte kommer att göra, och dels för att jag förväntas berätta tio saker om mig själv och det kanske jag inte har lust att göra såhär offentligt. Jag kan visserligen välja vad jag vill berätta, men det tar ändå emot. Sorry Marie. Däremot tycker jag att det är kul att läsa vad ni andra berättar om er själva så då får jag väl försöka bjuda på det ändå. Men jag är naturligtvis glad för berömmet. Det är jättekul att någon tycker att jag är en "awsome girl". Så tack i alla fall Marie!
Här kommer alltså några punkter - får se om jag får ihop till tio stycken:
Jag kan faktiskt sno ett par av Maries.
  1. Har körkort, men kör väldigt sällan bil. Är passionerad cyklist.
  2. Gillar brittiska tv-serier och kostymfilmer. Särskilt En förlorad värld, Jag, Claudius och Agatha Christies Miss Marple. Har nyligen köpt En förlorad värld på DVD.
  3. Tycker också om franska och tyska filmer.
  4. Är mycket förtjust i Stockholm. Har bott i Täby, Sollentuna, Lilla Essingen, Östermalm, City, Vasastan, Kungsholmen, Enskede, Danderyd, Sundbyberg och sedan -85 på Södermalm. Det är viktigt för mig att ha min arbetsplats i Sthlms city och är därför mycket nöjd med att mitt kontor finns på Gamla Brogatan.
  5. Född på en ö i Åbolands skärgård (Hitis)
  6. Hyrt en stuga på Östra Lagnö i nästan tio år. Dessa somrar minns jag med stor glädje.
  7. Är delägare i en högsjösnipa (6,5 m x 2,3 m) en fin öppen träbåt som ligger i Karlbergskanalen med utsikt över Karlbergs slott.
  8. Har stickat sen jag var elva år. Nöjer mig med att följa andras mönster. Har inget behov av att göra egna.
  9. Gillar att baka, men det intresset har svalnat lite under de senaste åren.
  10. Är mycket glad åt alla kontakter jag fått genom mitt stickintresse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja men det är kul när du är med på en utmaning :)

Vi vill juh läsa om DIG med =)

pussar/
Mirre

Gunilla sa...

Puss på dig min söta! Jag blev så glad över din kommentar :-)!