tisdag, oktober 13, 2009

Fair Isle mössa, tvåändstickade vantar och Kofta asklöv

Ikväll var det Carin, Matilda och jag som hantverkade på Hurtigs. Carin på sina fantastiska tvåändsstickade tumvantar och Matilda på med en supersnygg mössa i merinoullgarn - mycket mjukt och i vackra blå färger. Tyvärr kan man inte se så mycket av mönstret på bilden. Jag stickar vidare på min asklövskofta. Det går mycket långsamt. Tror att jag just nu stickar ett varv i timmen. Men det går säkert snabbare med tiden. Carin har lovat att försöka lära mig tvåändstickning. Skulle verkligen gärna vilja ha ett par tvåändstickade vantar. Vi planerade att åka tillsammans till Riddarmaskans stickcafé den 8 november. Nästa tillfälle (25/10) har Carin HV-kurs. Kolla in hennes fina blåvita kofta. Tyvärr skulle den behöva lagas på ett par ställen. Passar därför på att höra efter ifall det finns någon "där ute" som har garn som passar att laga den med. Hojta till i så fall. (För ovanlighetens skull är den inte stickad av henne själv.)

Inga kommentarer: