söndag, januari 01, 2012

Nyårsdagen

2012-års nyårsdagstårta blev  Schoko Kirsch Kuchen mit Sahnehaube (ett mixpaket som Simone försett mig med). Jag har haft svårt att hitta Sauerkirchen, men mina kära vänner Åsa och Jerker fixade två glasburkar med surkörsbärskompott från Coop i Västberga. Den blev god, men jag borde ha haft på lite Kirschwasser på bottnen som blev lite för torr och kanske smakade lite för mycket "vollkorn". Har haft en underbart lat dag då jag väntade med att klä på mig till kl 13. Och sen hade vi en myseftermiddag tillsammans med bästa vännerna. Nu tittar jag på Stjärnorna på slottet. Bästa möjliga start på nya året!

4 kommentarer:

Susilull sa...

Roligt att läsa om ditt 2011!
Hoppas du får ett bra 2012, en Australien-resa vore ju häftigt?!

God fortsättning på nya året!

Anonym sa...

Tack för en helt fantastisk eftermiddag på
Pensionat Gunilla, med god Cevipche, körsbärstårta, te och godis! Bättre start på det nya året kan man nog inte få!
Många kramar från Åsa och
Jerker

Gunilla sa...

Tack själv käraste Åsa! Bättre gäster kan man inte ha!
Kram

Gunilla sa...

Tack Susilull! Detsamma till dig!