lördag, januari 28, 2012

Mirremops på blixtvisit

Träffade min gullnos som hastigast i eftermiddag. Vi hämtade henne i Kista (KTH) kl 14.30. Sen hade vi ett par timmar tillsammans innan Björn skjutsade henne till hotellet (Hotel Oden) strax före kl 18. Hon deltar i Datatjejkonferensen 2012. Björn släppte av oss på Vasagatan för att vi skulle kolla på skor på Skouno och grannbutiken Dr Martens. Där hittade vi ett par fina skor för bara 300 kr. Sen gick vi till Akademibokhandeln vid Hötorget och därefter tog vi tunnelbanan hem för att hon skulle göra sig iordning för banketten ikväll. Jag fixade hennes hår. Gjorde en inbakad fläta. Var så mysigt att få vara med henne ett litet tag. Hon hann också hjälpa mig med ett dataproblem. Är så stolt över min fina stora dotter. Min yngsta flyger till Nya Zeeland imorgon (Auckland från Sidney där hon varit sen den 14 november). Hon och kompisen Nicolin har köpt en Kiwiexperience-biljett  (bussresa, vandringar, logi i 7 nätter). De ska stanna i 20 dagar och åker hem från Christchurch. De hon ska simma bland delfiner och testa bungyjump.

Inga kommentarer: