onsdag, december 30, 2009

Mina julblommor 2009

Nu är mina julblommor som vackrast. Från vänster amaryllisen Christmas Red en present och amaryllisen Carmen (köpte själv på Tulpanens hus tillsammans med en annan av märket Ferrari, som inte utvecklades bra och nu är kasserad) julrosen har jag planterat om från den juliga balkonglådan från Åsa. Har haft stora problem med blomflugor i jorden på amaryllisarna. Bekämpar dem genom att spruta Pyrex på jorden, men de kommer tyvärr ganska snart tillbaka igen. Sen undrar jag om jag gjort något fel med "Carmen" eftersom den är så kort. Jag tycker att amaryllisar ska ha långa stänglar, men kanske är det en låg sort. Har varit försiktig med vattningen innan den slog ut, vilket jag hör att man ska vara. Nu lyser de i alla fall upp mitt köksfönster och gården är underbart vacker i sin vita skrud.

Inga kommentarer: