torsdag, juli 09, 2009

Trivsam läsning

I lördags var vi på bjudna på fest till Åsa och Jerker för att fira att deras lilla Bobbo nu fyllt 20 år! Hans riktiga födelsedag var fredagen den 3 juli och då hade han fest för sina kompisar. För att ungdomarna skulle få vara ifred sov Åsa och Jerker över hos en kompisen Stina och på hennes nattduksbordet låg denna lilla söta bok. Åsa talade sig varm för den så när jag sen såg den i en fyndlåda på Hemköp (Mariahallen) köpte jag den och nu när jag läst en liten bit i den vill jag också rekommendera den. Man blir på så gott humör av den. I alla fall passar hans humor mig mycket bra. Och illustrationerna av Ilon Wikland är helt fantastiska. Se bara på den vackra solrosen på pärmen. För att inte tala om den söta domherren. Tack Åsa för tipset! Nu ger jag det vidare till alla som läser min blogg.

3 kommentarer:

Boel sa...

Tack för dina rader hos mig - det känns gott!!

Hoppas att vi ses snart på riktigt, det var länge sedan nu.

Kram
Boel

Gunilla sa...

Ja vi får se till att träffas snart! Har du tänkt komma till Kulturfestivalen 11-14/8? Det är förstås lite långt borta. Då är sommaren nästan slut och det är min sista semestervecka.

Jag har planer på att ordna en stickresa till Helsingfors. Carin A är intresserad. Jag vill också ta ut mina stickkompisar (och andra) på en tur med båten. När jag är tillbaka från mina resor (först till Finland och sen till London) den 23 juli ska det förhoppningsvis bli mycket båtliv. Vi hörs och SES snart hoppas jag!
Kram G

Boel sa...

Oj så mycket kul och trevliga idéer du har. Både Helsingfors och båtttur låter trevligt.

vi verkar vara tillbaka i stan ungefär samtidigt så...

Kram
Boel