måndag, juli 27, 2009

Sol och bad med stickkompis

Träffade Lena idag. Åkte Saltsjöbanan till Neglinge. Hon kom och mötte med lilla Bonny. Vi åkte en liten bit med bil och promenerade sen fram till denna vackra sjö. (Tror att det var Lundsjön nära Erstavik.) Lena hade gjort en underbart god picknick som vi njöt av på klippan innan vi lade oss ner för att sola. Jag tog mig också ett dopp. Fantastiskt skönt. Det första denna sommar. Vi hade alltså också sällskap av hennes söta Jack Russel, som nu blivit två år och två månader. Både Lena och jag hade med oss våra stickningar - jag min gotlandströja (började lägga upp till den igår) och Lena hade börjat på kragen till en kofta till Bonny, men vi nöjde oss med att visa upp vad vi hade på gång och "prata stickning".

2 kommentarer:

Marias garnhändelser sa...

Hoppas det går bra med gotlandströjan...den kommer att bli ursnygg!
Vad var problemet med sockorna...hade för mig att du gjorde ett par toeup...

Gunilla sa...

Tack! Jo jag klarade den enklaste varianten, men sen blev de för långa. Så det var väl egentligen inget större problem. Försöker bara hitta en förklaring till den försvunna sticklusten ;-)