onsdag, juli 29, 2009

Härlig lunch, klippning och ny soffa

Har haft en fantastisk dag. Efter en förmiddag med lite jobb med bostadsrättsföreningen hade jag en jättetrevlig och lyxig lunch på Lisa Elmqvist i Östermalmshallen tillsammans med min vän Frank. Sen cyklade jag till min favoritfrisör Lotta på Jakobs Fönster. Jag njuter så av att höra henne tala min mammas dialekt "tärjärsvensk" och bli ompysslad.

När jag kom hem igen hann jag med en snabb kopp kaffe innan Björn, Bea och jag åkte till Barkaby för att titta på en ny mobil till Bea på MediaMarkt och ännu en gång - denna gång även med Bea - titta på soffan vi tidigare förälskat oss i.

Idag beställde vi och betalade handpenning på den. Bea ville ha en i brunt skinn, medan Björn och jag tyckte det var snyggare med svart. För att komma överens lovade vi att Bea skulle få välja färgen på mattan. Modellen heter Enjoy och är en tresitssoffa med ett mellanbord.


Men Bea har ännu inte bestämt sig för vilken mobil hon vill ha.

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad kul att ni slog till på soffan! Du kommer att sticka som aldrig förr när ni fått den.

Gunilla sa...

Ja det tror jag mé :-)