tisdag, juli 28, 2009

Macaroons och Hurtigs

Ikväll träffades Carin A, Alison och jag på Hurtigs. Det blev en jättetrevlig kväll. Carin hade sin fina nya kofta på sig. Kolla särskilt på det vackra mönstret på oket. Jag vill också ha en sån! Alison virkade på något som skulle bli en bokstav och Carin stickade ett par vantar i tvåändsteknik. Hon har lovat att lära mig hur man gör. Jag kom av mig hela tiden när jag skulle göra uppläggningen till min gotlandströja. Det är svårt att räkna och prata/lyssna samtidigt.

Under eftermiddagen testade jag ett nytt recept. Det blev supergoda och fina Macaroons. Jag hade med mig några till mina stickkompisar. De blev också förtjusta.

3 kommentarer:

Susilull sa...

Låter som en härlig dag!
Och bakverken ser ju hur smaskiga ut som helst!

Fina Londonbilder, får lite längtan dit!

Och grattis till soffköpet!

Gunilla sa...

Tack!

Ja de blev just så goda och fina som jag hoppades. Jag har kollat upp att det är mandelbiskvier som spreds från Frankrike där de heter Macaron till England där de kallas Macaroon. Receptet är från Sommarens söta av Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman utgiven av Bonnier Fakta. Fick den av chefen till sommarpresent.

Anonym sa...

Jag fick smaka två av Gunillas Macaroons och dom var så otroligt goda och bara smälte i munnen. Tack för en trevlig kväll!