onsdag, juli 13, 2011

Hedrad

Johanne bjöd in till en stickkväll hemma hos sig igår. Först satt vi på den fina innegården och när regnet kom flyttade vi in i hennes mysiga lägenhet. Vi fick höra på Marias spännande berättelser från Nordiskt sticksymposium på Färöarna och se den stora färösjalen hon stickade på. Tyvärr blev en hel del repning också. Johanne stickade på ärm nr två till en spedetröja med stickor 1,5(!) och det gick tyvärr inte så bra för henne heller. Carin stickade ännu en provlapp som ska användas på kursen Brodera på stickat under hennes stickhelg 30-31 juli på Östergötlands Ullspinneri i Ödeshög. AnnaMella stickade också på något som ska bli en spedetröja. Det var mycket ovanligt att se henne sticka något i vitt. Hon brukar sticka i mycket starka färger. Jag stickade på min turkosa (AnnaMellas favoritfärg) kofta och det gick bra för mig (fast jag har ju ett mycket enkelt mönster). Har nu börjat lägga upp maskor för ärmarna.
Vi fick se en ny mössa som Johanne har på gång, en massa fina garner, som hon har i skåpet med glasdörrarna, och många fina stickböcker. Jag var i stickhimlen helt enkelt! Fick också se ett fint mönster på en dopklänning som hon funderar på att göra till en nyfödd systerdotter. Tack så mycket alla som var med för en helt underbar kväll!

Inga kommentarer: