lördag, februari 26, 2011

Swedish Open, MahJong Championship 2011

  
Vill visa lite bilder från förra helgens lite speciella lördagsaktivitet. Jag följde med Mone till SM i MahJong som hölls på Uplands Nation i Uppsala. Eftersom det var en iskall dag uppskattade jag  att det var en inomhusaktivitet. Vi åt lunch i saluhallen. Uppsala är en fin stad som jag besöker alltför sällan. Måste åka tillbaka när det är vamare och jag har tid att gå runt lite mer. På torsdag ska jag faktiskt vara där i jobbet och då är det säkert varmare och jag har lite mer tid att se mig omkring. Här är en länk till en artikel om arrangemanget i UNT. Första bilden är mitt eget Mah Jong spel som jag köpte för länge sedan för att brickorna är så vackra. Först nu har jag prövat att spela lite med hjälp av Mone, men jag kan tyvärr inte säga att jag blivit riktigt biten än. Detta var Mones andra turnering. Hon deltog i öppna tyska mästerskapen i Hannover förra året och är med i en klubb som spelar fyra timmar varje måndagskväll i en trevlig pub i hennes hemstad.

1 kommentar:

Susilull sa...

Ja Uppsala är en stad jag fastnade för. Och Mah Jong är jag verkligen biten av. Har det i mobilen om jag skulle få långtråkigt någon gång. Och vi är fyra stycken som spelar nån gång ibland, tyvärr alldeles för sällan, för det är så kul!