måndag, februari 28, 2011

Hesselby slott

Snygga koppardetaljer.
Cornelis Vreeswijks  badkar.

Detalj ur Arja Saijonmaas rum.


Arja Saijonmaas bastu.
Fler koppardetaljer.
Slottet.
Trubadurernas hus.
Ikväll besökte vi, Cssto, Hesselby slott. Vi fick se alla rum som inretts av olika musikalartister: Arja Saijonmaa, Tomas di Leva, Pernilla Wahlgren, Magnus Carlsson, Dregen, E-type, Roger Pontare och Marie Serneholt. TV 3 har gjort ett antal underhållningsprogram där inredarna Tomas och Simon hjälper artisterna att skapa ett personligt hotellrum eller snarare svit. Ikväll visades programmet med Roger Pontare kl 22. Jag såg det när jag kom hem. I hans rum var jag mest imponerad av badrummet med den lilla fina ångbastun, men även sovrummet hade fina detaljer. Beklagar de usla bilderna - har klagat förut på att det inte går att ta några bra inomhusbilder och även utomhus när det är för mörkt. Men bättre dåliga bilder än inga alls resonerar jag. Hade glömt att ladda mobilen så den lade helt av i Arjas rum. Vi hade en härlig kväll som avslutades med en god middag - flankstek med lökmarmelad och rostade rotsaker. Till det ett gott rött vin som jag inte lyckades memorera namnet på, men det var från Australien. Hesselby slott drivs av Fazer Konferens. Därför fick vi med oss lite god choklad hem.

Inga kommentarer: