söndag, februari 13, 2011

Annorlunda musik

Njöt av mycket vacker violin och pianomusik i Allhelgonakyrkan i går. Det var Kammarkmusikens Vänner i Allhelgonakyrkan (KVAH) som som bjudit in Vilde Frang, en 25-årig framgångsrik soloviolinist från Norge. Hon accompanjerades av Bengt Forsberg på piano. De spelade fantastiska stycken av Franz Schubert, Belá Bartók och Richard Strauss. Dessutom ett extranummer - en vals av en kompositör som jag inte uppfattade namnet på. Jag gillade Strauss bäst.

Efter den klassiska konserten kl 18 i den enkla gamla träkyrkan på höjden i närheten av mitt hem var det dags för en helt annan typ av underhållning - Melodifestivalens  andra deltävling. Jag kom precis lagom för att titta på den tillsammans med Bea. Det gillade jag också. Är bred i min musiksmak. Bea och jag röstade på Daniel, men jag gillade också Loreen. Även Babsans show var kul att titta på.

Inga kommentarer: