tisdag, januari 05, 2010

Trettondedagsafton

Idag har jag bakat mina traditionella kanel och mandelmasseknutar. Till lunch gjorde jag min favoriträtt: Turkisk-indiska köttbullar i tomatsås och serverade couscous till. Mirre köpte sig en fin klänning i en second-handaffär igår. Visst är den snygg! Hon undrade från vilken tidsperiod den kommer. Jag hade ingen aning. Om det är någon av er som vet det vore jag tacksam för besked. Mirre åker tillbaka till Lund på torsdag. Hon har varit hemma sen den 17 december. Det är så roligt att få ha henne här hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Turkisk-indiska köttbullar - vad petar du ner för kryddor i köttfärsen? Det hela låter jättegott!

Gunilla sa...

Jag ska skicka dig receptet. Det är verkligen supergott. I tomatsåsen har man gul lök, vitlök, paprika, chilipulver och grönsaksbuljong och i lammfärsen har man spiskummen, svartpeppar, vitlök och slätbladig persilja. Man petar också in en bit fetaost i köttbullarna.