söndag, januari 31, 2010

Seoul dag 2

Och denna dag tänkte jag visa lite bilder på snabbmat man kan äta här. Fiskar fyllda med bönröra. Godare än det låter. Våfflor med choklad, grädde och eller frukt säljs på många ställen. Bea tog idag "korv på en pinne". Sen finns det mycket friterade grejer. Min Bea trivs som fisken i vattnet här eftersom det säljs jordgubbar i varje gathörn. Och de är finare och godare än i Sverige. En mycket stor förpackning kostar 5000 KRW (33 kr). Goda bakverk med jordgubbar finns det också. Har sett många skyskrapor.  I Gangnam och Samseong där vi var idag fanns det särskilt många och höga. Jag skulle ha besökt ett stickcafé i Gangnam idag, men kunde inte hitta mötesplatsen. Det gjorde dock inte så mycket eftersom jag också planerat att gå till en annan träff på tisdag. Då på ett Starbucks café i Itaewon. Har en bättre vägbeskrivning dit. Det ska tydligen ligga vid ett stort känt hotel. Vi hade i alla fall trevligt när vi gick runt och tittade på marknader i tunnelbane-planet i Gangnam och i ett jättestort och fint köpcenter COEX Mall i Samseong. Jag köpte lite små sovenirer och Bea köpte halsband, rosetter, hårklämmor, tofsar, örnängen och en tröja för knappt några pengar alls. Här är mycket bra shopping för min unge. Tog en bild från en tråkig garnaffär och på en ful tröja där mönstret bestod av "tappade maskor". Slutligen måste jag visa vilka helt underbara tårtor vi såg. Vill ha en sån på min födelsedag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att Du fått Din önskan uppfylld på Högtidsdagen! Varma Gratulationer, kära kusin! Ha en fortsatt spännande resa! Kram Nancy

Gunilla sa...

Tack Nancy! Jag fick aldrig tag på dig när jag ville gratta dig på födelsedagen. Så här kommer mina försenade gratulationer. Jag hade en mycket trevlig födelsedag här. Blev dock ingen tårta.
Kram Gunilla