lördag, juni 06, 2009

Glad "Sjätte juni"!

"Suttende mai" är förbi. Nu är det Sjätte juni och det är svenskarnas (vår) tur att fira nationaldag. 870521 förvärvade jag svenskt medborgarskap. Lite kuriosa; handläggningstid: 10 dgr, Kostnad: 200 kr. Jag föddes på Hitis - en ö långt ute i den Åboländska skärgården och flyttade hit från Ekenäs i Finland i augusti -80 för att gå en utbildning till Chefssekreterare inom hotel- och turistnäringen (fem månader i Stockholm, två månader i Lausanne och två i Brighton). Tog examen -81 och under "det glada 80-talet" fanns det mycket gott om jobb. Jag trivdes i Stockhom från första stund, men egentligen var det Lausanne som lockade mest. Det är nog den vackraste staden jag bott i. Önskar alla får en festlig och trevlig dag! Vi ska fira dagen tillsammans med Björns bror Håkan och bl a ta en tur med båten. Det ska också bli Wallenbergare och jordgubbar och grädde.

1 kommentar:

Boel sa...

Jag hoppas du har en härlig 6/6! Kul att höra om din väg till Stockholm. Jag flyttade hit 1995 trots att jag sagt att jag aldrig skulle flytta till Stockholm så kan det gå.

Kram
Boel