söndag, juni 28, 2009

Vad är det för blomma?

Istället för att slå upp det i någon Flora tänkte jag höra om det är någon av er som vet vad denna vackra blomma heter. Den växer i rabatten utanför VBK:s klubbstuga. Kom nyss hem från en helt underbar båtttur. Det var andra gången jag var ute "på egen hand". Denna gång hade jag bara Björn med i båten. Vi var ute i c:a 2,5 timmar och åkte mot Bromma och svängde tillbaka vid Nockebybron. Vi stämde träff med Anders Ossmark som egentligen redan hade avslutat sin tur för dagen men hade vänligheten att göra ännu en extra sväng bara för att få "busa lite" med oss. Han gjorde en snäv gir så att vi fick en härlig dusch av hans snabbgående snygging till båt.

2 kommentarer:

Susilull sa...

Ser ut som en Clematis, kanske en "Jackmani" eller vad den nu heter, har en sådan själv och den liknar den på din bild.

Härligt med en båttur!! Känner mej en lite trött och stekt efter några timmar till havs idag, men det gäller att njuta så länge detta ljuvliga väder håller i sig!

Gunilla sa...

Tack! Ja det var det namnet jag letade efter. Nu är det helt otroligt häftigt sommarväder. Har stekt mig på Skansen idag. Var där från kl 11.30 till 21.30 för att lyssna på alla genrep t o m extranumren. Var där särskilt för Lisa Ekdahls skull.