lördag, juni 06, 2009

Sheri's Posies

Kl 02.40 blev jag klar med första sockan. Jag lät nystanet (50g=210 meter Arwetta 100 % super merino wool, 20% nylon) bestämma hur lång den skulle bli. Tyckte skaftet blev bra lagom långt men den blev för lång i foten och även i övrigt lite för stor. Gjorde den i storlek M för att jag och Bea som ska ha dem har skostorlek 37. Men beskrivningen är från en amerikansk bok så jag antar att storlekarna där är annorlunda än våra. En annan orsak är säkert att jag stickar ganska löst. Försökte krympa dem genom att tvätta och torktumla, men det hjälpte inte alls. Så för att Bea ska bli nöjd är det nog bara att göra om den. Då väljer jag nog ett enklare mönster. Detta var lite svårt att klara utan att kika i "charten" titt och tätt.

4 kommentarer:

Kite Designer sa...

Inatt, säger du? :-))) Den är jättefin, tycker mycket om den här färgen! Det var roligt att läsa din historia i ditt förra inlägg, tack! Ha en skön helg, B

Marias garnhändelser sa...

men snygg blev den och det var bra att den inte krympte, för det skall inte superwashbehandlat ullgarn göra;-)
Kram
Maria

Gunilla sa...

Till Maria, Misstänkte att det var det som var "felet".

Till B,
säger man kanske imorse då kl 02.40?

Marie sa...

Usch vad trist! Men nästa par passar nog perfekt.