söndag, juni 07, 2009

Skön söndag

Dagens DN hade en särskilt trevlig bilaga. Staden Hannover har vi besökt tre gånger under de tre senaste åren tack vara vår kompis Mone som haft vänligheten att bjuda in oss. (Nja ett par gånger bjöd vi faktiskt in oss själva också ;-)) Men senaste gången var det hon som bjöd till 40-års-fest - den 14 februari 2009. Idag fick vi äntligen också lite värme och sol. Det hade behövts igårkväll när vi var på tur med båten. Det var lätt surrealistiskt att åka runt på stans vatten - vanliga rundan kring Kungsholmen - och bara stöta på en sightseeingbåt, en gummibåt med tre paddlande killar, en husbåt och en liten båt som låg för ankar med en ensam man som stod och fiskade. Precis när jag skulle lägga till vid bryggan fick jag dock möte så jag inte kunde göra den manöver som behövdes för att komma rakt in mot bryggan. Jag fick då ta en extra sväng. Att det var så lite folk och båtar ute passade mig förstås utmärkt eftersom jag inte var sugen på att ha alltför stor publik när jag för första gången själv skulle lägga till vid båtplatsen. När vi kom hem var det gott med en kopp te och vi hann precis till fotbollsmatchen och den trevliga nationaldagsunderhållningen i 4-an och 1-an. Jag är jättenöjd med min första båttur på egen hand (utan skeppare Lennart vid sidan).

2 kommentarer:

Marie sa...

Skönt att det gick bra att lägga till med båten, ger självförtroende inför nästa tur. Jag har fått Wendys bok nu, toppenfina sockor, ska prova i sommar (men jag har ju som sagt stickpaus några dagar nu).

https://indoorplantspotsanddoilies.blogspot.com/ sa...

I really love the swing chair, I would like one on my patio;-)