söndag, november 02, 2008

AURORA af Stockholm


Det närmar sig! SCARY! Jag cyklade ner för att kolla på båten i eftermiddags. Vad är det då jag är så rädd för. Jo som en del av kursen "Förarintyg" jag går på sen i september ingår ett praktiskt moment. Jag ska ut och köra denna taxibåt, som ligger nere vid Hammarbykanalen - strax bakom Thairestaurangbåten och nedanför Folksamhuset. På söndagen den 16 november kl 07.30-11.30 är det dags. Vi ska arbeta två och två och har en halv timme på oss att visa vad vi lärt oss under höstens måndagskvällar. Vi ska köra mot Vaxholm. Jag som bara varit ute och provkört min lilla högsjösnipa två gånger i sommar känner att det är ett lite väl stort att plötsligt sätta sig bakom ratten på detta monster. Men klarar jag det blir jag jättemallig.

1 kommentar:

Susilull sa...

Huu, förstår din känsla! Den ser STOR ut. Ingår det "praktik" på förarbeviskurserna nuförtiden? Inte fel egentligen, men varje båt har ju sina egenskaper, så det kan ju bli svårt. Förr var det bara ren teori.
Lycka till!

Tack för dina tips om mjölkgarnet!