torsdag, november 20, 2008

Rumphuggen tisdag

Jag längtar så tills jag är klar med min kurs (Grundkurs Förarintyg) så jag kan få ägna mig åt stickningen igen. I tisdags gick jag i alla fall till Hurtigs även om det är sista veckan före skrivningen och jag borde ägna alla kvällar till att plugga dagersignaler och prickar, men jag hade inte ro att stanna så länge och det var jättetråkigt att behöva gå tidigare när vi var så många och hade så trevligt. Det var Katarina som visade upp sig i sin supersnygga "Aston jumper" och stickade på ett par Lerwich vantar i fantastiska färger, Carin som kommit en bra bit på väg med sin Laminaria-sjal, Anna med sin fina Back Home in Vermont sweater, Jenny som hade problem med ett par för små sjörövarvantar och Bozena, en tjej som jag bara träffat en gång förut, som stickade på en brun tröja med flätmönster. Som sagt det kändes inte alls bra att behöva gå så tidigt som jag gjorde och sen blev det tyvärr inte så mycket plugg hemma på kvällen heller. Dessuton strulade kameran så istället för en fin bild på Anna i hennes vackra limegröna tröja och fina nya frisyr blev det en alldeles för suddig bild för att publicera och jag lyckades inte få någon bra bild på övriga heller. På onsdagskvällen hade jag i alla fall kul när jag hämtade Isan till hennes pianolektion. Normalt är de torsdagar som gäller men nu inför julkonserten har övningarna flyttats till onsdagar. Vi var lite tidiga och jag lät henne förhöra mig lite. Det var många svåra ord för henne så då blev det lite extra roligt. På måndag är det skrivning och efter det hoppas jag äntligen få tillbaka mitt liv! Nästa onsdag ska hon och jag baka lussebullar.







1 kommentar:

katarinaw sa...

Jag hade också väldigt trevligt i tisdags och begav mig hem inte långt efter dig. En kollega till mig är jättesugen på att börja sticka igen och ska köpa garn när lönen anländer, så jag ska nog lyckas lura med henne till Hurtigs nån tisdag framöver också!