lördag, november 22, 2008

More old stuff

Inspirerad av Toves senaste inlägg tog jag också fram ett äldre (1998) mönster på en tröja med aranmönster i 3-trådigt Kilafors Svenskullgarn som jag stickade till min storasyster Solveigs 40-årsdag. Igår fyllde hon 50! Då fick hon en vacker myskudde med grått lockigt fårskinn på ena sidan och baksidan ett svart ylletyg. Det har alltså blivit ull-tema på mina senaste presenter. Hittade den på Iris Hantverk på Kungsgatan. Jag skulle vilja ha en sån tröja själv. Särskilt nu när det börjar bli möjligt att använda så varma plagg. Fast jag tycker inte riktigt om att göra samma mönster fler gånger även om det var tio års sen sist. Det finns ju mycket att välja på. Ska leta runt efter en lämplig modell. Men grått får det nog bli. Kan inte hjäpa att jag tycker det är en vacker färg.

1 kommentar:

katarinaw sa...

Vissa mönster är verkligen tidlösa. Den tröjan funkar ju närsomhelst. Nån dag ska jag också göra en stor och gosig arantröja.