lördag, november 08, 2008

Festival

Idag var det syfestival på Kistamässan. Vi hade bl a en liten Ravelry-träff vid Stickas monter. Se fler bilder på Katarinas blogg. Särskilt kul var det att få se Satoko igen. Träffade också på arbetskamraten Tuuli som jag inte sett på evigheter (vi jobbade ihop för c:a tjugo år sen). Köpte garn (2 hg Eko Hage, Handfärgad 2tr Gotlandsull i häftiga färger)och boken Ekoull och Gotländsk sticksöm från Ateljé Huskroken. Egentligen ville jag ha garn till en kofta i boken som jag blev mycket förtjust i. Den heter Asklöv, nätt kofta. Men tyvärr fanns inte tillräckligt mycket garn (svart och grönt) på lager så jag fick "ställa mig på kö". Köpte också en härva Colinette, Jitterbug, till ett par modifierade lösärmar (ur Ninas nya bok STICKA Accessoarer) som min Bea har önskat sig. Man får ju passa på när det är mässpris.









Inga kommentarer: