tisdag, juni 07, 2011

Juvelernas vårkonsert

Det började med En blomstertid, i specialarrangemang, på trappan till Confidencen. Lelle var så stilig i röd skjorta och vita byxor. Mycket fin och trevlig konsert i fantastisk miljö. Tack Lennart och Juvelerna för en härlig konsert!

Jag hade lite roligt åt en vers i deras sommarpotpurri som passar in på min man (som inte tål sommarvärmen så bra och besväras av mygg):
"Nu är den förbannade sommar´n här en obeskrivlig plåga. Svettig och dammig och slö och tvär torteras jag av sol. Hur sommar´n kan vara så populär, det är för mig en fråga. Jag pustar och flåsar med stort besvär bland sippor och viol. Fan vad jag plågas och lider, huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. På dagarna får jag visiter av småkryp som stinger och biter, spyflugor, humlor och bromsar och myror och getingar."

Inga kommentarer: