lördag, juni 18, 2011

Fredagsmys

Jag gick från jobbet redan kl 15.45 och stannade till vid Gamla Stans Fisk och köpte tre abborrar, färskpotatis och rabarbersaft. Tycker mycket om den affären. Miljön, varorna och personalen - Allt är av högsta klass. Medan jag väntade på att mina abborrfiléerna fjällades och avhövdades bjöds jag på espresso. Fick tips om hur jag bäst ska tillaga fisken. Den ska helstekas i panna. För oss var det dessutom premiär för svensk färskpotatis. Allt bara smälte i munnen. Rabarbersaften sparade jag till senare. Jag var trött efter en intensiv vecka så jag gick och lade mig efter 18-nyheterna och steg upp igen klockan 20 då vi tog bilen för att kolla att allt var i sin ordning med båten. Den var bara lite blöt efter dagens regn och batteriladdaren var helt urladdad eftersom B hade glömt att stänga av den. Idag lördag vaknade jag tidigt eftersom jag lagt mig så tidigt. Så skönt med en dag utan några måsten. Och imorgon är vi bjudna till Pernilla och Peo i Vikdalen. Pernilla kunde inte komma på Beas student och vill nu uppvakta henne i efterskott. Då blir det kanske en promenad i Ryssbergen.

Inga kommentarer: