fredag, april 15, 2011

Trip to Mölndal

I torsdags kväll tog jag flyget från Bromma till Landvetter, sen buss in till Göteborg och därefter spårvagn nr 4 till Mölndal. Därifrån var det en kort promenad till den fina hotellet Scandic Mölndal. Jag var inbjuden av Mölndals kyrkliga samfällighet att hålla kurs för deras blivande pensionärer. Vi (Bengt från Logica och jag) blev hämtade kl 9 på hotellet av Gunvor Hagelberg - förvaltningschefen - som tog oss på en liten sightseeingtur i bygden. Vi fick bl a se Kållereds medeltidskyrka. Kyrkan som jag fotograferat heter Fässbergs kyrka. Vi hade två kurser en mellan 10 och 12 och nästa mellan 13.30 och 15.30. Vid klockan åtta var jag hemma i Stockholm igen. Det var en mycket trevlig resa. Det var min fjärde resa i detta uppdrag. Den 31 januari var jag i Norrköping, den 3 mars var det Uppsala och den 17 mars i Lund. 
Som reslektyr hade jag Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami (köpte den på Bromma flygplats) och har kommit ungefär halvvägs. Har länge varit nyfiken på denna japanska författare och är överförtjust. Kommer definitivt att läsa fler böcker av honom. Gillar verkligen hans texter. Och den passar bra som inspiration nu när våren har kommit och det börjar bli dags att börja med löpningen igen. Jag har anmält mig och ett gäng stickkompisar (plus Åsa som inte är fullt lika stickgalen som vi andra - men hon har t ex stickat en härlig mohairhalsduk till mig) till Vårruset den 24 maj.

Inga kommentarer: