torsdag, april 21, 2011

Bästa påskchokladen

Jag brukar köpa vår påskchoklad från Eijes Choklad på Erik Dahlbergsgatan på Gärdet. Björn har gjort formar till dem några gånger och då har vi som tack fått lite av deras fina hemgjorda praliner. Idag var det förstås stor trängsel i affären. Men stämningen var god och det är en så mysig affär att man gärna står där länge och hänger. Det har varit så skönt att vara ledig på Skärtorsdagen. Efter min lilla shoppingtur till Östermalm i det otroligt vackra och varma vädret - jag var faktiskt ganska orolig för hur chokladen skulle klara hemresan - har jag också hunnit jobba lite på båten. Ska fortsätta med det imorgon också. Igår var en av "nyheterna" för dagen att matpriserna på Östermalm var dyrast i stan. Det var ju varken en nyhet eller särskilt förvånande, men det var lite intressant när jag hörde på TV4:s nyhetssändning kl 22 att just Sabis i Fältöversten (där jag råkade påskhandla igår eftersom jag skulle till Eijes) hade de allra dyraste matkassarna. Men det som gladde mig mest i detta inslag var att den billigaste kassen "fick" man i Mariahallen på Hornsgatan där jag handlar i vanliga fall. Och där handlar jag inte för att det är billigast - för det visste jag inte - utan för att de har så stort utbud. Man hittar verkligen allt i den affären. Annars handlar jag också rätt mycket i Coop vid Mariatorget eftersom de har så mycket kravmärkt, ett mycket bra utbud och ligger bra till på hemvägen från jobbet. Glad Påsk!

Inga kommentarer: