lördag, mars 12, 2011

Trevlig fredagskväll

Vill också berätta om vår trevliga middag med goda vännerna Ulrika och Pelle igår. Det blir alldeles för sällan vi ses. Förstår inte varför det så sällan blir av att vi bjuder hem vänner - det är ju så trevligt! Med på middagen var också Bea och hennes kompis Danielle. Vi åt rökt lax med rosépeppar, spenatstuvning och pocherade ägg. Till det drack vi ett jättegott vin som Ulrika tagit med sig - Gewurztraminer réserve från Alsace, Jules Muller 2008 och ett tyskt rieslingvin från Rheingau, Leitz; Eins Zwei Dry (som jag köpt). Till dessert en Strudel med surkörsbärsfyllning - kompletterad med extra surkörsbär och chokladglass. Den hade Ulrika också med sig. Vi har en gemensam passion för körsbär :).  Efter middagen såg vi på finalen av På spåret tillsammans. Ulrika och jag ska ses imorgon också - vi har bestämt att vi ska gå på danskurs - Charleston/Autentisk Jazz. Ulrika tycker om att dansa. Hon dansar också Lindy Hop. Vi har tidigare gått kurs i afrikansk dans tillsammans (en mor och dotter aktivitet) Det var tre mammor (Ulrika, Anna och jag) som gick tillsammans med sina döttrar (Ellen, Sofia och Miriam). Jag är inte lika road, men gillar att pröva på olika grejer och tycker om att röra på mig. Kände också att jag ville umgås lite mer med Ulrika. Det var så länge sen sist.

Inga kommentarer: