lördag, mars 12, 2011

Årsmöte Cssto

Torsdagen den 10 mars hölls årsmöte i Chefssekreterarna Stockholm. Det blev en fantastisk kväll, med en otroligt inspirerande talare - Viveca Sten - som talade om hur man lyckas i en förhandling och om sitt framgångsrika författarskap. Min mobilkamera kan (som ni som följer bloggen redan hört mig tjata om) tyvärr inte ta bra bilder inomhus när det inte är tillräckligt ljust, men jag visar bilden ändå i brist på bättre. Det blir i alla fall en typ av "stämningsbild". Jag har arbetat tillsammans med Viveca på SMART (ett dotterbolag till SAS) i c:a fyra år mellan 1986 och 1990 (med ett uppehåll på fem månader då jag var föräldraledig med Miriam 1987). Vi höll till i den vackra lokalen Mässen på Hotell Skeppsholmen. Över 80 medlemmar hade anmält sig, men med återbud p g a bl a förkylning blev vi 73 deltagare. Vi började med mingel, god dryck, ostron, snittar och snacks. Stämningen var verkligen på topp. Vi gillar verkligen att umgås och den vackra miljön och det goda som bjöds på ökade förstås trivseln :)! Vid årsmötet blev jag vald för ytterligare en period på två år. De flesta av ledamöterna sitter kvar, därför blev det bara ett nyval - Marie Ritzler från Moderna Muséet - som också valdes på två år. Ser fram emot att få arbeta vidare med denna trevliga styrelse för "Världens Bästa Förening".
Viveca Sten berättar att hennes fjärde bok i Sandhamnsserien, Ikväll är du död, kommer ut den 18 april. De övriga böckerna: I de lugnaste vatten, I den innersta kretsen, I grunden utan skuld har sålt oerhört bra och den första boken filmatiserades av TV4 (Morden i Sandhamn) och sändes i julhelgen. Viveca har också gett ut faktaböckerna Outsourcing of IT-services, Internationella avtal och Förhandla i affärer. Hon var sommarpratare 2010.


Inga kommentarer: