fredag, januari 14, 2011

Mirres nya lya

Jag är nere i Lund. Har tagit två dagar semester för att vi skulle bila ner med Miriams grejer till hennes nya lägenhet. Hon har fått en fin etta som ligger jättenära universitetet i ett trevligt nybyggt studentbostadsområde.

I AF Bostäders årsredovisning beskrivs området såhär: Här lever man nära både Lunds Tekniska Högskola, Ideon och det fartfyllda studentlivet på Delphi, och ändå mitt i en oas. Kämnärsrätten är grönt så långt ögat når med små vindskyddade innergårdar, örtagårdar och ängsplanteringar.

Idag ska Mirre, Jesper och Björn gå på IKEA och köpa säng och en lång lista övrigt som hon behöver. Jag får inte plats i hyrbilen så jag ska ta det lugnt i Jespers fina kollektivlägenhet i centrala Lund. Sticka och titta på TV tänkte jag mig. Kanske ta en promenad på stan.

1 kommentar:

Marie sa...

Kul med en ny lägenhet. Du måste väl kolla in Lunds garnaffärer? Trevlig helg!