lördag, januari 22, 2011

Äntligen stick-café!


En härlig stund på Wincents stick-café. Jag har faktiskt fått lite fart nu på min rosa barnkofta. Det är Eva Wincent (ägare till garnaffären) som har översatt mönstret till den och när jag frågade om hon hade stickat den sa hon att nej hon insåg direkt att det inte var något för henne och då behöver jag inte skämmas för att jag har problem med den. Det var som ni ser fulltsatt av trevliga stick-människor och längs väggarna helt underbara garner och massor av fina stick-tidningar och böcker. Dethär var precis den injektion jag behövde för att få sticklusten tillbaka. Nu ska här stickas hela lördagskvällen.

2 kommentarer:

maLinka sa...

Ja visst hade vi trevligt på Wincents stickcafé. Själv fick jag repa upp min mörkblå/svarta koftstickning när jag kom hem... Hade blivit helt fel. Nästa gång tar jag med mig en enklare caféstickning :-)

Gunilla sa...

Ja verkligen! Och eftersom det var så länge sen sist för min den så var det extra kul. Även att få testa en "ny" miljö för stick-café. Det är naturligtvis inte första gången jag är på Wincents. Blev så glad när jag såg lappen på dörre i måndags. Trist att du var tvungen att repa upp.