onsdag, januari 05, 2011

Härlig dag

Jag jobbar i försäkringsbranchen och enligt vårt avtal är vi lediga dag före röd dag - vi jobbar inte halvdag som många andra. Eftersom jag har min äldsta dotter Miriam och hennes pojkvän Jesper på besök passade jag på att göra lite lyxfrukost: äggröra, prinskorv, bacon, stekta tomater, god juice, färsk tomat och gurka, morotsbröd, ost, leverpastej, kaffe och varm choklad.

Kollade in en nyrenoverad och stylad lägenhet  i vår förening, som skulle fotograferas nu på morgonen. Är så imponerad av vår ordförande i Brf Pinnpojken, Peter Löfmark, som stylat och även hållit i renoveringen. Det var en etta med balkong. Helt oootroligt snygg blev den! Lägenhetsannonsen kommer att publiceras i helgen. Tog också en cykeltur till Gamla Stan för att besöka två garnaffärer: Anntorps väv och Sticka. Mycket trevliga affärer. Så kul att ha tid att bara kolla runt och prata garn och stickning med trevliga expediter. Efter frukosten - som serverades vid tolvtiden - åkte Björn, Bea, Mirre och Jesper till Ikea för att kolla på möbler till Mirres nya lägenhet.

Ikväll ska vi - Björn och jag - äta middag med våra vänner Anders och Maude, Lelle och Titte på restaurang Minerva.

Kan man ha det bättre?

2 kommentarer:

Susilull sa...

Låter härligt! Sådana dagar är guld värda! Och just nu är du säkert mätt, glad och belåten efter en god middag!

Ha en skön helg!

Gunilla sa...

Tack! Ja det var mycket gott och trevligt, fast den luusigaste service jag upplevt.

En riktigt skön helg till dig också!