lördag, januari 29, 2011

Dag ett på surdegskursen

Mitt sällskap på resan och på
kursen: Pernilla Rydmark

Ingången till kurslokalen som fanns en trappa upp och bageriet fanns på bottenvåningen.











Del 1 avverkad (15.00-18.30). Vi fortsätter imorgon kl 8.00-14.30. och ska få med oss en massa praktisk och teoretisk kunskap och en en massa gott bröd hem. Idag har jag bara handlat en påse dinkelgröt så min frukost imorgon är rädda. Tack Pernilla för initiativet! Såå kul! Är glad att jag hört Manfred Enoksson en gång innan så att allt inte är helt nytt för det är mycket att smälta på en gång och det där sista momentet som vi övade d v s formgivningen av bröden - det var något som jag trodde att jag behärskade i alla fall, men han bad ocss att glömma allt vi tidigare lärt oss och helt tänka om. Det var och är en stor utmaning! En ytterligare komplikation är Manfreds mycket kraftiga brytning och att han har svårt att komma på de rätta orden på svenska. Men samtidigt är det förstås också lite charmigt. Ser fram emot morgondagen!

Inga kommentarer: