måndag, december 26, 2011

Annandag jul

Vår dotter Miriam med pojkvän är på besök. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet och för att få se lite mer av dem och också för att jag vet att de är lika förtjusta i sushi som jag hade jag tänkt bjuda dem på lunch här. Ifall de har öppet vill säga. Jag var där för att kolla deras öppettider idag, men det stod inget. Får ringa dem imorgon. Annars tyckte Mirre att vi skulle gå till  Sushi Devil på Tegnérgatan. Men nu såg jag att de har stängt i mellandagarna och öppnar först den 2 januari. Kanske är det samma sak med Råkultur. Då får vi helt enkelt hitta på något annat. Det är i alla fall supertrevligt att ha ungdomarna hemma. Vi har haft julklappsutdelning ikväll. Jesper hade köpt ett vackert set med chopsticks i Kina till oss. Av Björn fick jag en ny elektrisk tandborste. Från Mirre fick jag god lakrits och en bok om makroner. Från jobbet lyxig AntonBerg chokladask och minigrytor i stengods - inkl "13 inspirerande recept". Av Åsa Rikard Wolffs biografi Rikitikitavi. Och genom ett julklappspel på julafton hemma hos Åsa och Jerker fick vi en "minimassager" - liten eldriven grej att massera axlar med. När Jesper kom vid 16-tiden drack vi glögg och till middag blev det ceasarsallad. Efter julklappsutdelningen satt pojkvännen och övade på Sailing fram tills det var dags för dem att gå och se New Year's Eve på biografen Victoria kl 21.15. Det var supermysigt att pianot åter kom till användning.

Inga kommentarer: