söndag, maj 01, 2011

Nya balkongblommor och vårsång


Idag har jag kompletterat de blå penséerna (efter att jag tagit bort de vissnade påskliljorna) med några fina vita blommor som jag inte kan namnet på. Jag köpte också två busktomatplantor, men de får stå inne tills det blir mer frostsäkert ute. En kör kom och ställde upp sig invid entrén till Skrapan - där jag handlade blommorna - och sjön Sköna Maj och "O hur härligt vårsol ler" bl a. Fast idag var det mycket fram och tillbaka med både sol och framförallt saknades värmen helt. Det var riktigt kyligt. Men kören sjöng mycket vackert och jag träffade på en f d granne som jag stod och pratade med en lång stund. Vi har varit och kollat på båten och den såg så fin ut. Länspumpen fungerar och den verkar inte ta in särskilt mycket vatten.

Inga kommentarer: