söndag, maj 15, 2011

Första egna kontraktet

Missade Quarnevalen igår. Kom iväg alldeles för sent. Hade inte riktigt koll på när den skulle vara, men det var skönt att cykla runt i stan i det härliga vårvädret. Tog en tur till mina gamla kvarter. I detta hus med adressen Valhallavägen 22 bodde jag i början på 80-talet. Det var mitt första förstahandskontrakt. Innan dess hade jag bott på många olika adresser i stan. Det var ett bra sätt att lära känna Stockholm på. Har bott i Täby kyrkby, Sundbyberg, Norrviken (Sollentuna), på Strålgatan (Lilla Essingen), Grev Turegatan (Östermalm), Kammakargatan (City), Bergsgatan (Kungsholmen), i Mörbylund (Danderyd) och i Enskede. Har strävat efter att bo inom tullarna och det har jag i stort sett lyckats med. Sedan 1985 bor jag på Södermalm och trivs bra med det.

Inga kommentarer: