söndag, maj 08, 2011

Gårdsstädning

Gårdsgruppen hade bjudit in till gårdsstädning i Brf Pinnpojken idag. Rabatter skulle rensas och buskar skulle tas bort runt cementringen kring lekplatsen. Tanken är att där ska planteras blommor istället och ev andra typer av buskar som inte är så "taggiga". Det bjöds på grillad korv och gott fika. På bilden till höger ser man resultatet av buskrensningen (bilden är klickbar). Det var trevligt att träffa nya och gamla grannar på gården. Och vädret var helt underbart. Måste medge att jag var lite skeptisk till idén att ta bort alla gröna fina buskar, men nu tror jag nog att det blir bra. I fredags kväll var det vårstädning av varvsområdet i min båtklubb så denna helg blev det mycket städning. Men jag föredrar faktiskt städning utomhus och om man är många som jobbar blir det inte så betungande. Både på gården och i båtklubben var det god uppslutning. Fast det är klart att det hjälpte till att hota om  "böter" på 2000 kronor om man inte ställde upp på städdagen i båtklubben. Sen lockar de också med jättegod mat (grillat) och tårtor från Tösse bageriet efteråt. Tyvärr var det så kallt på kvällen att jag inte klarade av att stanna till "efterrätten" d v s tårtorna. Missade också filmvisningen från förra årets Båtklubbarnas dag.

Inga kommentarer: