söndag, oktober 24, 2010

Trattisar från Östra Lagnö by

Anders Rydmarks fritidshus i Lagnö by.





Hittade trattkantareller så att det räcker till ett par svampmackor. Det var ett riktigt ruskväder, men jag hade bestämt mig för att jag skulle ut "på landet" till vilket pris som helst. Sitter "inlåst" på kontor i veckorna och längtade efter en riktig skogspromenad. Vår f d granne Anders Rydmark har sagt att vi får åka ut till hans hus och denna helg skulle det äntligen bli av. B tyckte att det var en helkorkad idé, eftersom det spöregnade, men snäll som han är hängde han med ändå. Nu är jag hemma igen supernöjd med min utflykt. Anders, Lena och deras Leo (5 år) kom också ut en stund för att stänga av vattnet och plocka undan lite. Jag fick spela ishockeyspel med Leo. Såå kul! Supergullig unge!
 
Såg inte älgen bara tydliga "färska" spår. Ursäkta! Borde kanske ha varnat känsliga läsare.


1 kommentar:

Metta sa...

Så skönt för dig att få en härlig skogspromenad och samtidigt hitta litet trattkantareller. Inte illa!

OBS!! Har lämnat en kommentar till din kommentar på min blogg.